Tudástár

A TÁMOP OKJ projekt keretében készült tananyagok és oktatási segédanyagok hozzáférését segíti az alábbi összeállítás.
A dokumentumok csoportosításánál a pályázat kezdő szakaszában készült Dacum zárótanulmányból indultunk ki. A tananyagok megnyitásához regisztráció szükséges.
Jó böngészét kívánunk.
Dacum Műhely feladatcsoportjai
|
Tananyagfejlesztés e-learning anyaga
|
Oktatási segédanyagok
|
Megteremti a működés jogszabályoknak és szakmai követelményeknek megfelelő feltételeit | A dacum feladatcsoporthoz kapcsolódó e-learning leckék |
A témához illeszkedő segédanyagok,
ajánlott irodalom
|
Dönt a fenntartói formáról
Megteremti a pénzügyi és számviteli működés feltételeit
Erőforrás térképet készít
Kialakítja az alkalmas helyet a csana működtetéséhez
Törekszik, a kornak és fejlettségnek megfelelő ingergazdag környezet kialakítására
Biztosítja a környezet baleset- és akadálymentességét
Kiválasztja a megfelelő szolgáltatókat
Üzleti tervet készít
Megteremti, a MŰKÖDÉS tárgyi FELTÉTELEIT
Kérelmet ír
Megszerzi a szükséges hatósági engedélyeket
Értelmezei a hivatalok megkereséseit
Kiválasztja a segítőt és helyettesítőt
Elkészíti és folyamatosan karban tartja a csaldi napközi szakmai programját
Együttműködik más szakemberekkel, betartja szakmai illetékessége határait
Fogadja a jelentkezőket
|
|
|
Ellátja a családi napközi működtetési feladatait | A dacum feladatcsoporthoz kapcsolódó e-learning leckék |
A témához illeszkedő
segédanyagok, ajánlott irodalom
|
Éves munkatervet készít
Éves költségvetést készít
Feladatmutatót állapít meg
Intézményi térítési díjat számol
Fogadja a jelentkezéseket
Gyakorolja a munkáltatói jogokat
Együttműködik a segítővel és a helyettesítővel
Munkája során kezeli a szerep összeférhetetlenségeket
Betartja az ellátási formához kapcsolódó szabályokat, illetve gondoskodik azok betartásáról
Pótolja az elhasználódott eszközöket
Biztosítja a gyermekre veszélyes anyagok biztonságos tárolását
|
|
|
|
||
Ellátja a gondozói, nevelési feladatokat | A dacum feladatcsoporthoz kapcsolódó e-learning leckék | A témához illeszkedő segédanyagok, ajánlott irodalom |
Személyközi szerződést köt
Tiszteletben tartja a hozzá fordulók értékeit, autonómiáját, identitását, érdekeiket szem előtt tartva oldja meg az etikai dilemmákat
Törekszik a gyerek megismerésére
A gyermek és szülő igényének megfelelően segíti a gyermeket a beilleszkedésben
Törekszik a családi nevelés értékeinek megismerésére és megőrzésére, a családi nevelés segítésére
Életkori sajátosságoknak megfelelően segíti a gyermek fejlődését
Biztosítja a gyermek számára a fizikai és érzelmi biztonságot nyújtó nyugodt légkört
Szervezi a gyermek napi tevékenységét, biztosítva a játék, az alvás, a szabad levegőn való mozgás és a rekreálódás feltételeit
A gyermek állapotának, szükségleteinek megfelelő egyéni gondozást végez
Segíti a gyermek tanulását az életkori sajátosságoknak megfelelően
Életkori sajátosságok, egyéni képességek és igények figyelembevételével bevonja a gyermeket a mindennapi tevékenységbe
Összehangolja a különböző korcsoportú gyermekek együttműködését
Segíti a gyermek kapcsolatrendszerének megőrzését, új kapcsolatok kialakítását és ápolását
Folyamatosan együttműködik a szülővel
Értelmezi a szolgáltatást igénybe vevő problémáit a társadalmi, pszichológiai és
szociálpszichológiai folyamatok tükrében
Nondirektív, segítő beszélgetést folytat
Értelmezi a konfliktusokat, alkalmazza a konfliktuskezelés különböző módszereit
Segíti a kultúrhigiénés szokások kialakulását
Segíti a társadalmilag elfogadott értékrend kialakulását a gyermekben
Elősegíti az egyéni ízlés kialakulását
Figyelemmel kíséri és szükség szerint, az életkortól függően segíti a gyermek játékát
Segíti a gyermek képességeinek kibontakozását
Észleli a gyermek lelkiállapotának változásait, problémafeltárást végez
Felismeri az átlagostól eltérő viselkedési formákat
Felismeri a gyermek sajátos nevelési igényét, segíti a másság elfogadását
Munkája során kezeli előítéleteit
Gondozza a segíti a sajátos nevelési igényű gyermeket
Felismeri a gyermek betegségét, szükség esetén elsősegélyt nyújt
Elsősegélyt nyújt
Ápolja a beteg gyermeket a szülő megérkezéséig
Figyelemmel kíséri a gyermek ruházatát, javaslatot tesz a pótlásra
Lebonyolítja a csanán kívüli programokat
Alkalmazza az önismeretfejlesztés, az önvédelem és a szakmai hitelesség megőrzésének technikáit
|
|
Ajánlás_családi napközi szakmai program készítéséhez
Bolcsode_ovoda_kozos_int_mukodtetése
Bolcsodei_modsz._jatek_a_bolcsodeben
Bolcsodei-neveles-gondozas-szakmai-szabalyai
Bolcsodei-tanulmanyok-oszk.pdf
Együttműködő_kapcsolatrendszer
Művészeti nevelés a bölcsődében |
Ellátja a háztartásvezetési feladatokat | A dacum feladatcsoporthoz kapcsolódó e-learning leckék | A témához illeszkedő segédanyagok, ajánlott irodalom |
Takarítást végez
Mosást végez
Karbantartja a játékokat az egészségügyi és balesetvédelmi előírásoknak megfelelően
Karbantartja a kertet
Gondoskodik az épület és az eszközök karbantartásáról
|
csana_technikai_feladatok |
|
Biztosítja a gyermek étkezését
|
A dacum feladatcsoporthoz kapcsolódó e-learning leckék | A témához illeszkedő segédanyagok, ajánlott irodalom |
Amennyiben saját készítésű étellel étkeztet, Megtervezi az étkeztetést
Amennyiben saját készítésű étellel étkeztet, Elvégzi a bevásárlást
Amennyiben saját készítésű étellel étkeztet, Elkészíti az ételt
Amennyiben beszállítón keresztül étkeztet, Kiválasztja beszállítót
Amennyiben beszállítón keresztül étkeztet, Szerződést köt a beszállítóval
amennyiben beszállítón keresztül étkeztet, Átveszi a szállított ételt
Megterít az étkezéshez
Kitálalja az ételt
Mosogatást végez
|
csana_etkeztetes |
|
Marketing és pr tevékenységet végez
|
A dacum feladatcsoporthoz kapcsolódó e-learning leckék | A témához illeszkedő segédanyagok, ajánlott irodalom |
Tájékozódik a többi gyermekelllátási szolgáltatásról
Igényfelmérsét végez
Megtervezi a családi napközi arculatát
Hirdeti a szolgáltatást
Tájékoztatja az érdeklődőket
Támogatókat keres
|
csana_marketing | Kommunikáció, információ, marketing |